Workshops, trainingen en kennis delen

Veel docenten (en bestuurders) vinden dat ze ‘iets’ moeten met ICT in de klas. Effectiviteit en efficiëntie en het aansluiten op de belevingswereld van de leerlingen worden vaak genoemd. Maar wat is er nu precies mogelijk en wat zijn valkuilen? Met behulp van o.a workshops en (online) trainingen probeer ik mijn kennis te delen. Ook beleef ik veel plezier aan het organiseren van een mini conferentie, een studiedag of helpen bij de voorbereiding van een studiereis.

Benieuwd of ik jou kan helpen of inspireren, neem gerust contact met mij op!

 

Adobe Spark Page

Om over mijn recente ervaringen te lezen klik hier

Digitale didactiek is meer dan de laptop of tablet gebruiken in de klas. De docent moet pedagogisch en didactisch zeer vaardig zijn

In mijn trainingen en workshops laat ik praktische activerende ICT-toepassingen zien voor uiteenlopende doelen, doelgroepen en vakken. De cursist leert dit zelf toe te passen zonder daarbij het doel uit het oog te verliezen. De training kan ook aan een team docenten gegeven worden (minimaal 6 en max. 10 personen) Natuurlijk kan de training aangepast worden aan de wensen van het docentteam.

  • het T-pack model, met welk doel zet je ICT in?
  • een activerende werkvorm ontwerpen waarbij ICT wordt ingezet.
  • formatieve toetsen ontwikkelen en inzetten m.b.v. ICT
  • video inzetten als instructie of als onderdeel van de les verrijkt met vragen
  • Een opdracht ontwerpen voor leerlingen waarbij het digitale eindproduct (presentatie, filmpje, quiz, etc) iets anders is dan een verslag (classroom challenge)
  • Beter en makkelijker samenwerken met leerlingen en leerlingen onderling m.b.v. Office 365 applicaties
  • Makkelijk en aantrekkelijk online bronnen (quizjes/filmpjes) delen met leerlingen (en collega’s)

Reacties van deelnemers:

‘Mijn doel is in zeer ruime mate bereikt, een zeer goede en praktische cursus’

‘Erg leuke en inspirerende cursus, en erg fijn om naar huis te gaan met een product dat ik kan uitproberen. Een aanrader!’

“Prettig dat jij voor iedereen voldoende tijd nam om persoonlijke vragen te beantwoorden’

‘Ik heb veel geleerd en ben onder de indruk van de hoeveelheid mogelijkheden’

‘Cursusleider die vanuit de praktijk werkt en daardoor gericht valkuilen kan blootleggen’

Kun je niet wachten en alvast aan de slag bekijk dan de overzichtslijst met veel verschillende digitale werkvormen